Registr oznámení veřejných funkcionářů
Registr oznámení veřejných funkcionářů
Registr oznámení je soubor dokladů podávaných veřejnými funkcionáři na základě zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů ve znění zákona č. 216/2008 Sb. (dále jen „zákon“).
Zákon ukládá veřejným funkcionářům uvedeným v zákoně předkládat oznámení o činnostech (§ 9), oznámení o majetku (§ 10), oznámení o příjmech, darech a závazcích (§ 11) nebo negativní oznámení (§ 12 odst. 2) příslušnému evidenčnímu orgánu, a to ve lhůtách stanovených tímto zákonem po celou dobu výkonu funkce. Evidenční orgán zabezpečuje podle § 14 zákona vedení registru těchto oznámení.
Změna evidenčního orgánu registru oznámení
Do 31.08.2017 byl evidenčním orgánem registru oznámení tajemník Městského úřadu Štramberk.
S účinností od 01.09.2017 byl zřízen registr oznámení jako informační systém veřejné správy, jehož správcem je Ministerstvo spravedlnosti, které je současně od tohoto data evidenčním orgánem. Nově tak zajišťuje nahlížení do registru a poskytování údajů z něj Ministerstvo spravedlnosti prostřednictvím svých webových stránek>.