Finanční oddělení
Úřední hodiny - pokladna: | Úřední hodiny - účtárna: | |||||
Pondělí | 8:00 – 12:00 | 13:00 – 17:00 | Pondělí | 8:00 – 12:00 | 13:00 – 17:00 | |
Úterý | zavřeno | Úterý | po předchozí domluvě | |||
Středa | 8:00 – 12:00 | 13:00 – 17:00 | Středa | 8:00 – 12:00 | 13:00 – 17:00 | |
Čtvrtek | zavřeno | Čtvrtek | po předchozí domluvě |
Činnosti:
Úkoly v samostatné působnosti:
- sestavuje návrh rozpočtového výhledu jako nástroje pro střednědobé finanční plánování,
- sestavuje návrh pravidel rozpočtového provizoria v souladu se zákonem o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů,
- sestavuje návrh rozpočtu, provádí jeho rozpis, kontroluje a vyhodnocuje čerpání rozpočtu v rozsahu odpovídajícím činnosti města, provádí metodickou činnost v oblasti rozpočtování,
- navrhuje rozpočtová opatření, po schválení orgány města zajišťuje jejich rozpis, vede evidenci schválených rozpočtových opatření,
- sestavuje návrh závěrečného účtu,
- připravuje veškeré materiály týkající se finančního hospodaření města k projednání v orgánech města (zastupitelstvo města, rada města, finanční výbor zastupitelstva města),
- navrhuje použití přebytku hospodaření, resp. způsob úhrady ztráty ve výsledku hospodaření,
- zpracovává podklady pro přijetí nebo poskytnutí úvěru a zajišťuje plnění dluhové služby města,
- sleduje a zajišťuje splácení úvěrů a půjček včetně úroků,
- předkládá návrh a organizačně zajišťuje přezkum hospodaření města,
- zpracovává finanční vypořádání se státním rozpočtem a s rozpočtem kraje,
- zpracovává návrhy vnitřních norem týkající se rozpočtu a účetnictví města,
- zajišťuje zveřejňování písemností daných zákonem na úřední desce města,
- zajišťuje a spravuje veřejné sbírky finančního charakteru otevřené městem dle zákona č. 117/2001 Sb., v platném znění, po celou dobu jejich konání,
- zabezpečuje styk s peněžními ústavy, včetně zřizování a rušení účtů,
- spravuje fondy města,
- zabezpečuje agendu úpravy výše daně z nemovitostí,
- zabezpečuje pokladní službu pro úřad,
- vede účetnictví o hospodaření města podle celostátně platné účtové osnovy a zajišťuje metodické vedení v oblasti účetnictví,
- centrálně vede evidenci přijatých a vydaných faktur i evidenci platebních poukazů, vede evidenci pohledávek dle knihy vydaných faktur,
- zpracovává účetní výkazy dle platné legislativy a zajišťuje jejich odeslání do CSUIS či Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje,
- provádí vystavování faktur, likvidaci faktur a ostatních účetních dokladů, prověřuje správnost a náležitosti účetních dokladů z hlediska vnitřních norem,
- sleduje a aktualizuje podpisové vzory,
- zpracovává daňové přiznání k dani z příjmů právnických osob za město, k DPH a k dani z převodu nemovitostí,
- provádí likvidaci cestovních příkazů při pracovních cestách,
- zabezpečuje nákup, výdej, vyúčtování a inventarizaci pokutových bloků,
- zajišťuje zpracování, sumarizaci a kontrolu sběru dat podle zákona o státní statistické službě (zákona č. 89/1995 Sb.),
- vede evidenci movitého a nemovitého majetku města,
- zajišťuje archivaci a skartaci dokladů finančního oddělení,
- provádí kontrolní činnost na úseku hospodaření s majetkem města,
- zabezpečuje roční porovnání stavu majetku a závazků města dle řádné periodické inventarizace se stavy v účetnictví a zpracovává zprávu o provedení inventarizace,
- zajišťuje pravidelné zasílání finančních prostředků na bankovní účet příspěvkové organizace města dle schváleného rozpočtu,
- zabezpečuje pojištění majetku a vedení agendy pojištění,
- vede centrální evidenci objednávek,
- zabezpečuje agendu pohledávek města (evidence, vymáhání) a přípravu podkladů pro vymáhání pohledávek prostřednictvím právního zástupce města,
- zajišťuje evidenci a aktualizaci dispozičních oprávnění,
- vede evidenci přísně zúčtovatelných tiskopisů,
- zajišťuje předběžnou, průběžnou a následnou finanční kontrolu dle zákona o finanční kontrole,
Úkoly v přenesené působnosti:
- zpracovává a zodpovídá za aktualizaci obecně závazné vyhlášky o místních poplatcích,
- provádí správu místních poplatků ze psů, z ubytovací kapacity, za lázeňský a rekreační pobyt, z užívání veřejného prostranství,
- provádí kontrolní činnost vyplývající ze správy místních poplatků.
Pracoviště
Ing. Monika Baďurová | Náměstí 9 | Patro: 1, Dveře č.: 6 |
Hanzelková Jana | Náměstí 9 | Patro: 1, Dveře č.: 6 |
Bajerová Petra, DiS. | Náměstí 9 | Patro: Přízemí, Dveře č.: 4 |
Osoby
Baďurová Monika, Ing.
Vedoucí finančního oddělení
Hanzelková Jana
Referent - účetnictví, daně a poplatky
Bajerová Petra, DiS.
Referent - účetnictví