Štramberk - Zjednodušená verze stránek
Nastavení velikosti písma
+

Povinné informace

Úřední hodiny - pokladna:   Úřední hodiny - účtárna:
Pondělí 8:00 – 12:00 13:00 – 17:00   Pondělí 8:00 – 12:00 13:00 – 17:00
Úterý zavřeno     Úterý po předchozí domluvě
Středa 8:00 – 12:00 13:00 – 17:00   Středa 8:00 – 12:00 13:00 – 17:00
Čtvrtek zavřeno     Čtvrtek po předchozí domluvě

 

Činnosti:

Úkoly v samostatné působnosti:
  • sestavuje návrh rozpočtového výhledu jako nástroje pro střednědobé finanční plánování,
  • sestavuje návrh pravidel rozpočtového provizoria v souladu se zákonem o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů,
  • sestavuje návrh rozpočtu, provádí jeho rozpis, kontroluje a vyhodnocuje čerpání rozpočtu v rozsahu odpovídajícím činnosti města, provádí metodickou činnost v oblasti rozpočtování,
  • navrhuje rozpočtová opatření, po schválení orgány města zajišťuje jejich rozpis, vede evidenci schválených rozpočtových opatření,
  • sestavuje návrh závěrečného účtu,
  • připravuje veškeré materiály týkající se finančního hospodaření města k projednání v orgánech města (zastupitelstvo města, rada města, finanční výbor zastupitelstva města),
  • navrhuje použití přebytku hospodaření, resp. způsob úhrady ztráty ve výsledku hospodaření,
  • zpracovává podklady pro přijetí nebo poskytnutí úvěru a zajišťuje plnění dluhové služby města,
  • sleduje a zajišťuje splácení úvěrů a půjček včetně úroků,
  • předkládá návrh a organizačně zajišťuje přezkum hospodaření města,
  • zpracovává finanční vypořádání se státním rozpočtem a s rozpočtem kraje,
  • zpracovává návrhy vnitřních norem týkající se rozpočtu a účetnictví města,
  • zajišťuje zveřejňování písemností daných zákonem na úřední desce města,
  • zajišťuje a spravuje veřejné sbírky finančního charakteru otevřené městem dle zákona č. 117/2001 Sb., v platném znění, po celou dobu jejich konání,
  • zabezpečuje styk s peněžními ústavy, včetně zřizování a rušení účtů,
  • spravuje fondy města,
  • zabezpečuje agendu úpravy výše daně z nemovitostí,
  • zabezpečuje pokladní službu pro úřad,
  • vede účetnictví o hospodaření města podle celostátně platné účtové osnovy a zajišťuje metodické vedení v oblasti účetnictví,
  • centrálně vede evidenci přijatých a vydaných faktur i evidenci platebních poukazů, vede evidenci pohledávek dle knihy vydaných faktur,
  • zpracovává účetní výkazy dle platné legislativy a zajišťuje jejich odeslání do CSUIS či Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje,
  • provádí vystavování faktur, likvidaci faktur a ostatních účetních dokladů, prověřuje správnost a náležitosti účetních dokladů z hlediska vnitřních norem,
  • sleduje a aktualizuje podpisové vzory,
  • zpracovává daňové přiznání k dani z příjmů právnických osob za město, k DPH a k dani z převodu nemovitostí,
  • provádí likvidaci cestovních příkazů při pracovních cestách,
  • zabezpečuje nákup, výdej, vyúčtování a inventarizaci pokutových bloků,
  • zajišťuje zpracování, sumarizaci a kontrolu sběru dat podle zákona o státní statistické službě (zákona č. 89/1995 Sb.),
  • vede evidenci movitého a nemovitého majetku města,
  • zajišťuje archivaci a skartaci dokladů finančního oddělení,
  • provádí kontrolní činnost na úseku hospodaření s majetkem města,
  • zabezpečuje roční porovnání stavu majetku a závazků města dle řádné periodické inventarizace se stavy v účetnictví a zpracovává zprávu o provedení inventarizace,
  • zajišťuje pravidelné zasílání finančních prostředků na bankovní účet příspěvkové organizace města dle schváleného rozpočtu,
  • zabezpečuje pojištění majetku a vedení agendy pojištění,
  • vede centrální evidenci objednávek,
  • zabezpečuje agendu pohledávek města (evidence, vymáhání) a přípravu podkladů pro vymáhání pohledávek prostřednictvím právního zástupce města,
  • zajišťuje evidenci a aktualizaci dispozičních oprávnění,
  • vede evidenci přísně zúčtovatelných tiskopisů,
  • zajišťuje předběžnou, průběžnou a následnou finanční kontrolu dle zákona o finanční kontrole,
Úkoly v přenesené působnosti:
  • zpracovává a zodpovídá za aktualizaci obecně závazné vyhlášky o místních poplatcích,
  • provádí správu místních poplatků ze psů, z ubytovací kapacity, za lázeňský a rekreační pobyt, z užívání veřejného prostranství,
  • provádí kontrolní činnost vyplývající ze správy místních poplatků.

Pracoviště

Ing. Monika Baďurová Náměstí 9 Patro: 1, Dveře č.: 6
Hanzelková Jana Náměstí 9 Patro: 1, Dveře č.: 6
Bajerová Petra, DiS. Náměstí 9 Patro: Přízemí, Dveře č.: 4

 

Osoby

Baďurová Monika, Ing.

Vedoucí finančního oddělení

Hanzelková Jana

Referent - účetnictví, daně a poplatky
Telefon: 558 840 607
E-mail: fin.hz@stramberk.cz